Daar gaat 'ie dan!

28 augustus 2017 - Mikkeli, Finland

Zó! Eerste weekendje Finland overleeft! En m'n eerste indruk? Heeeele leuke mede exchange studenten in een best wel uitgestorven stadje, Mikkeli, beter bekend als studenten stad??? Nou ja, totaal anders dan het drukke Groningen, dat zeker..

Vrijdag mocht de reis dan eindelijk beginnen, lekker midden in de nacht op naar Schiphol (vonden pap en mam ook ontzettend leuk natuurlijk). Ingecheckt, geknuffeld, lief gezwaaid, en daar gingen we dan Gezina, Fijonne en ik door de douane op naar Finland. Als je de foto hier onder ziet, zul je het wel niet geloven, maar we hadden er écht heel veel zin in!

Afscheid voor Finland

Het koste nog al wat moeite, voordat we dan echt de deur van ons plekje voor komende maanden konden openen (welke bus ging er in godsnaam naar Mikkeli en was goedkoper dan €34 per persoon? En waar was onze tutor die ons op zou wachten? Hoe kwamen we in vredesnaam bij Moas, waar we onze sleutel moesten halen? En wie bedacht het om even lopend naar onze appartementen te gaan met 35 kg aan bagage? Ga zo maar door...)

Uiteindelijk opgelucht en gesloopt toch in het appartement aan gekomen, en dat viel gelukkig 100% mee. Een beetje-boel een echo effect door de lege ruimte met alles van beton, maar voor de rest helemaal een prima plekje voor de komende maanden.

Toen we zondag eindelijk weer een beetje in leven waren, na het niet slapen en reizen, was het tijd om Mikkeli een beetje te ontdekken. Kijken of het mooiere plekken had dan het niet zo mooie centrum. En ja, dat had het zeker, toen kreeg ik pas echt te zien dat Finland echt wel mooi is! Zie hier onder een soort van mijn 'achtertuin'.

Bos rondom Hanhilampi (meer in Mikkeli)       Bos rondom Hanhilampi (meer in Mikkeli) (1)       Bos rondom Hanhilampi (meer in Mikkeli) (2)

Dit weekend nieuwe mensen leren kennen, een klein stukje Finland gezien en een beetje gesetteld in m'n kamer voor komende maanden. Ik denk dat ik het hier zo wel de komende maanden uit houd :)